Magnolia Bostad emitterar obligationslån om 400 mkr

Magnolia Bostad AB emitterar ett 5-årigt icke-säkerställt obligationslån om 400 mkr under ett rambelopp om 1 mdkr.

Obligationen löper med en rörlig ränta om STIBOR 3M + 7,25 procent, utan STIBOR-golv, med kvartalsvis räntebetalning och har slutligt förfall i oktober 2021. Magnolia Bostad kommer att ansöka om notering av obligationslånet på Nasdaq First North och avser att flytta noteringen till Nasdaq Stockholm inom ett år.

Obligationsemissionen placerades framgångsrikt bland i huvudsak svenska investerare med stöd av ytterligare efterfrågan från andra nordiska länder samt Kontinentaleuropa och USA. Sammantaget deltog omkring 100 investerare i den kraftigt övertecknade emissionen.

Emissionslikviden kommer att användas till partiell refinansiering av Magnolia Bostads utestående obligation men främst för allmänna verksamhetsändamål.

Pareto Securities har agerat finansiell rådgivare i transaktionen och Roschier har varit juridisk rådgivare till Magnolia Bostad.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,

Erik Rune, vice verkställande direktör
073-399 40 30,