Magnolia Bostad emitterar ytterligare seniora icke-säkerställda gröna obligationer om SEK 225 miljoner

Magnolia Bostad AB (publ) ("Magnolia Bostad") har framgångsrikt emitterat ytterligare seniora icke-säkerställda gröna obligationer till ett belopp om SEK 225 miljoner under det befintliga ramverket om SEK 1 000 miljoner med slutligt förfall i mars 2025 (ISIN SE0015659636) (“Ytterligare Gröna Obligationer”). Efter emissionen av de Ytterligare Gröna Obligationerna kommer totalt SEK 725 miljoner att vara emitterat under ramverket.

Emission av de Ytterligare Gröna Obligationerna var kraftigt övertecknad och priset fastställdes till 102,4 procent av nominellt belopp motsvarande en kupong om STIBOR 3m plus 6,13 procent. De Ytterligare Gröna Obligationerna kommer att noteras på Sustainable Bond List vid Nasdaq Stockholm.

Detta är vår första kapitalmarknadstransaktion efter att ha blivit förvärvade av F. Holmström Fastigheter och Areim. Det är med tillförsikt vi noterar ett fortsatt starkt intresse från nordiska obligationsinvesterare. Emissionslikviden från de Ytterligare Gröna Obligationerna kommer att ge oss tillgång till ytterligare finansiering som vi kommer att nyttja för en fortsatt utveckling av vår portfölj av egna fastigheter.”, kommenterar Fredrik Westin, Vice VD och CFO.

Nordea Bank Abp har agerat finansiell rådgivare. Gernandt & Danielsson har agerat legal rådgivare i samband med obligationsemissionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta Magnolia Bostad:
Fredrik Westin, vice VD och CFO

+46 72 720 00 06, fredrik.westin@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad AB, CIN 556797–7078, is a leading urban developer that develops new residential properties primarily rental apartments but also tenant-owned apartments, community service properties and hotels, in attractive locations in Sweden's growth areas and major cities. Housing is being developed both for sale and for self-management. Our work is based on a holistic approach where the operations are conducted in a way that promotes long-term, sustainable urban development. More information is available at www.magnoliabostad.com