Magnolia Bostad förvärvar fastighet i Uppsala

Magnolia Bostad förvärvar fastigheten Kungsängen 29:2 i Uppsala bestående av drygt 14 000 kvm mark samt cirka 4 000 kvm uthyrda lokaler. Magnolia Bostad kommer driva detaljplan för att utveckla bostadsbyggrätter på fastigheten och avser här att uppföra cirka 700 bostäder.

Affären genomförs som en bolagsaffär och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 150 miljoner kronor. Planerat tillträde är fjärde kvartalet 2016. Vid ny detaljplan som medger bostadsbebyggelse erlägger Magnolia Bostad tilläggsköpeskilling.

Fastigheten Kungsängen 29:2 är belägen bredvid Magnolia Bostads projekt Senapsfabriken i stadsdelen Kungsängen. Hela området har de senaste åren befunnit sig i stark utveckling och är under omvandling till attraktiva bostadskvarter.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,
fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad utvecklar effektiva, attraktiva och funktionella nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktie (MAG) är noterad på Nasdaq First North. Erik Penser Bank agerar Certified Adviser åt Bolaget. Mer information på www.magnoliabostad.se