Magnolia Bostad förvärvar mark i Enköping

Magnolia Bostad har tecknat avtal med ICA Fastigheter om förvärv av mark i Enköping för utveckling av cirka 190 bostäder om drygt 12 000 kvadratmeter BTA.

Fastigheten har lagakraftvunnen detaljplan och förvärvet sker genom en bolagsaffär. Entreprenadavtal är tecknat med ByggPartner och byggstart förväntas ske under andra kvartalet 2021. Byggnaderna kommer att certifieras i enlighet med Miljöbyggnad Silver. I ett av kvarteren utvecklar ICA Fastigheter en butik.

Området har ett mycket attraktivt läge med närhet till Enköping centrum och kommer att genomgå en totalomvandling till en ny attraktiv stadsdel. Genom denna nya stadsdel kommer Enköpings citykärna expandera på ett naturligt och trivsamt sätt.

"Vi är mycket glada över att nu utveckla boenden i Enköping som ligger mitt i den expansiva tillväxtregionen Stockholm-Mälardalen. Läget i Enköping är mycket bra och vi ser fram emot att etablera oss i vad som ofta kallas Sveriges närmaste stad", säger Björn Bergman, Regionchef Öst på Magnolia Bostad.

Björn Bergman, Regionchef Öst
070 968 15 82,
bjorn.bergman@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR- och pressansvarig finansiell media