Magnolia Bostad inleder försäljning av bostadsrätter på Kanikenäsholmen, Karlstad

Idag, den 2 december, inleder Magnolia Bostad försäljningen av projektet Kanikenäsholmen, med 92 bostadsrätter i sydöstra Karlstad.

Vid Karlstads gamla varv på Kanikenäsholmen, i direkt anslutning till Vänern, uppför Magnolia Bostad ett nytt bostadsområde. De nya husen ligger alldeles invid vattnet och på promenadavstånd från Karlstad centrum. På området planeras det även för sjöbodar, en småbåtshamn och välkomnande däckade kajer. Hela området är skapat för att integrera med den omgivande miljön, med närhet till natur och omgivning, samtidigt som de boende erbjuds avskilda områden där de kan umgås och leva.

Magnolia Bostad inleder nu försäljningen av 92 bostadsrättslägenheter i kvarteret Varvet: moderna, yteffektiva lägenheter med balkong om mellan två och fyra rum och kök. Noga utvalda produkter och material bidrar till en attraktiv helhet och resultatet är en behaglig och genomtänkt boendemiljö som harmonierar med omgivningen.

Byggstart är preliminärt planerad till första kvartalet 2016, med första inflyttning under första halvåret 2017.

Fredrik Lidjan

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya bostäder, såväl hyresrätter som bostadsrätter, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden och regionstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling.
Magnolia Bostad är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Aktiebolag agerar Certified Adviser åt Bolaget.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se