Magnolia Bostad köper ut JV-partner i Partille för att utveckla bostäder och handel

Magnolia Bostad förvärvar hela fastigheten Partille 11:61 med lagakraftvunnen detaljplan i den nya stadsdelen Partille Port. På fastigheten planeras ca 200 bostäder om 12 300 kvm BTA samt 3 000 kvm BTA handel och underliggande garage.

Magnolia Bostad ägde sedan tidigare hälften av fastigheten som var planerad för 54 vårdboenden med handel i bottenvåningen. Nu förvärvar vi resterande del av fastigheten och planerar i stället för vårdboenden att utveckla cirka 200 bostäder. Utöver bostäderna utvecklar vi i bottenvåningen en handelslokal med ett långsiktig hyresavtal. Förvärvet sker som en bolagsaffär. Fastigheten ligger i Partille Port som är ett nytt stadsutvecklingsprojekt i hjärtat av förstaden Partille, strax öster om Göteborg.

Det är glädjande att vi nu planerar attraktiva bostäder med närliggande handel i detta nya levande bostadsområde bara 15 minuter från Göteborgs centrum, säger Niklas Ohldin, Regionchef Väst.

Niklas Ohldin, Regionchef Väst
76 838 00 99, niklas.ohldin@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR- och pressansvarig finansiell media
072 720 00 06, marita.bjork@magnoliabostad.se