Magnolia Bostad och SBB utvecklar hyresrätter i Stockholm

Magnolia Bostad och Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (SBB) har inlett samarbete om utveckling av hyresrätter i Nykvarn samt handelsytor och hyresrätter i Västerhaninge.

Magnolia Bostad och SBB har tecknat avtal om att ingå ett JV för utveckling i Nykvarn av cirka 17 000 kvadratmeter hyresrätter. Med Nykvarns korta pendlingsavstånd till Stockholms arbetsmarknad är utvecklingen av kommunen en viktig del för att lösa storstadsregionens bostadsförsörjning.

I Västerhaninge inleder Magnolia Bostad och SBB ett samarbete för utveckling av hyresrätter och handelslokaler i det mest attraktiva handelsläget. Med väl utbyggd kollektivtrafik och närheten till naturen är platsen ett mycket intressant utvecklingsprojekt. Totalt planeras för 1 500 nya bostäder i Västerhaninge centrum.

–– Nykvarn och Västerhaninge är områden med stor potential som vi ser att vi kommer att kunna utveckla på ett utmärkt sätt. Vi ser mycket framemot att tillsammans med SBB utveckla bra bostäder till överkomliga hyror, säger Fredrik Lidjan, verkställande direktör på Magnolia Bostad.

–– Vi är glada över att kraftigt bidra till fler hyresrätter med lägre hyra i Stockholm, vilket inte minst är viktigt för att unga ska komma in på bostadsmarknaden. Det är fantastiskt att tillsammans med Magnolia Bostad, som en av Sveriges största hyresrättsutvecklare, utveckla Västerhaninge och Nykvarn i linje med vår strategi för hållbar stadsutveckling, säger Ilija Batljan, VD och grundare av Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör Magnolia Bostad
070-223 43 47, fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR-ansvarig
072-720 00 06, marita.bjork@magnoliabostad.se