Magnolia Bostad rapporterar det första kvartalet 2015

Magnolia Bostad inleder 2015 med ett starkt kvartal och redovisar ett rörelseresultat om
146,1 mkr (–2,6) för perioden. Resultatet efter skatt uppgick till 138,7 mkr (–2,9).

Väsentliga händelser under kvartalet:

• Magnolia Bostad förstärker organisationen genom rekryteringen av tolv medarbetare inom transaktion, ekonomi och marknad.
  • Magnolia Bostad ökar sin ägarandel i Senapsfabriken genom förvärv och termin till 80,25 procent och innehar därmed rätt till 76,30 procent av resultatet.
  • Fredrik Lidjan tillträder som VD. Han efterträder Andreas Rutili, som vid bolagets årsstämma i april valdes in som ledamot i bolagets styrelse.
  • Magnolia Bostad vinner ytterligare tre markanvisningstävlingar:

–    Lundbyvassen i Frihamnen, Göteborg: produktion av ett hotell om 12 000 kvm och 150 hyresrätter om 10 500 kvm.
–    Bålsta centrum i Håbo kommun, norra Storstockholm: produktion av ca 200 bostäder med en totalyta om cirka 20 800 kvm.
–    Oceanhamnen i Helsingborg: produktion av 109 hyresrätter med en totalyta om 8 500 kvm.

Läs den fullständiga rapporten på Magnolia Bostads hemsida.

Fredrik Lidjan, VD

Erik Rune, vVD/CFO
erik.rune@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya bostäder, såväl hyresrätter som bostadsrätter, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Verksamheten är fokuserad till attraktiva lägen i storstadsområden. Projektportföljen omfattar cirka 5 000 bostäder.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se