Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av fastighet i Upplands Väsby

Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av fastigheten Grimsta 5:2 i Upplands Väsby bestående av 21 000 kvm mark belägen strax söder om Infra City.

Marken är i dagsläget detaljplanerad för industri och Magnolia Bostad har för avsikt att ansöka om detaljplan för bostäder.

Området är idag präglat av verksamheter, kontor och handel och tillhör en del av Upplands Väsby som kommer att växa mycket de kommande åren. Närheten till Stockholm och Arlanda, ett bra utbud av handel samt service gör området mycket attraktivt för bostäder.

Förvärvet sker som en bolagsaffär med tillträde den 23 januari 2017.

Fredrik Westin, CFO
070-943 73 31, fredrik.westin@magnoliabostad.se

Mikaela Senator, IR-ansvarig
070-775 57 57, mikaela.senator@magnoliabostad.se