Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av mark i Karlstad

Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av del av fastigheten Tullholmssågen 4 i Karlstad kommun. På fastigheten planerar Magnolia Bostad att utveckla cirka 430 bostäder om 25 500 kvm BTA.

Förvärvet sker som en bolagsaffär och säljare är Coop Värmland. Affären är villkorad av att detaljplanen vinner laga kraft, vilket beräknas ske första kvartalet 2020.

Fastigheten har ett mycket attraktivt läge vid Tullholmsviken, endast en kort promenad från centrum med närhet till både Stadsträdgården och vattnet. Området genomgår nu en förändring från industriområde till en ny attraktiv levande stadsdel. Projektet planeras utgöras av två bostadskvarter med yteffektiva lägenheter av hög standard samt underliggande garage.

Wistrand har varit rådgivare till Magnolia Bostad.

Vi fortsätter nu vår satsning i Karlstad genom förvärvet i Tullholmsviken. Magnolia Bostad har tidigare utvecklat boenden i området Kanikenäsholmen som idag har blivit ett av Karlstads mest attraktiva bostadsområden, säger Fredrik Lidjan, VD Magnolia Bostad.

Magnus Ericsson, Regionchef Mitt
076 019 39 31, magnus.ericsson@magnoliabostad.se

Mikaela Senator, IR-ansvarig
070 775 57 57 mikaela.senator@magnoliabostad.se