Magnolia Bostad vinner markanvisningstävling i Bålsta Centrum

Magnolia Bostad har utsetts till vinnare i en markanvisningstävling i Bålsta Centrum, Håbo kommun i norra Storstockholm. Markanvisningen, med en totalyta om 20 800 kvm, avser produktion av cirka 300 bostäder och Bålstas nya moderna resecentrum.

Bålsta centrum står inför en omfattande omvandling, med ett nytt resecentrum och nya bostadskvarter i anslutning till det. Håbo kommun utlyste därför i höstas en markanvisningstävling avseende Etapp 1 av utvecklingen av Bålsta Centrum.

Magnolia Bostads förslag, som tagits fram i samarbete med ETTELVA Arkitekter, siktar på att utveckla Bålsta centrum från pendlingsort till livfull småstad. Förslaget innehåller två nya storgårdskvarter med plats för butiker, uteserveringar och kontor i bottenplan och lamellhus som sträcker sig utmed Mälarbanan. Bostäderna kommer att bidra till en levande och varierad stadsmiljö som är ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar.

Vi är glada över att ha vunnit markanvisningstävlingen om Bålsta centrum. Genom att skapa en god boendemiljö vill vi bidra till Håbos fortsatta utveckling som en attraktiv, hållbar och modern kommun, säger Fredrik Lidjan, VD för Magnolia Bostad.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Lidjan, VD
Tel: 070-223 43 47

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget förvärvar samt förädlar fastigheter till nya moderna bostadsrätter och hyresrätter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Verksamheten är fokuserad till attraktiva lägen i storstadsområden. Projektportföljen omfattar cirka 4 000 bostäder.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se