Magnolia Bostads projekt M6 i Stockholm produktionsstartat

Totalrenoveringen av projektet M6 vid Hornstull på Södermalm i Stockholm är i full gång, och 54 av de 55 bostadsrätterna är sålda. Inflyttningen är planerad till det fjärde kvartalet 2016.

M6 är ett klassiskt 1920-talshus på Södermalm i Stockholm som nu omvandlas till modernt boende, 55 välplanerade lägenheter ritade av arkitekt Love Arbén. Byggnaden innehåller såväl ettor och tvåor som generösa treor och vindsvåningar, alla med rejält tilltagna takhöjder och flera med balkong eller uteplats.

Suzana Bossel
suzana.bossel@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya bostäder, såväl hyresrätter som bostadsrätter, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden och regionstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling.
Magnolia Bostad är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Aktiebolag agerar Certified Adviser åt Bolaget.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se