Magnolia hyr ut 5 600 kvm till Stockholms stad

Magnolia Bostad har tecknat ett 4,5-årigt avtal med Stockholms stads utbildningsförvaltning om uthyrning av 5 600 kvm i fastigheten Instrumentet 2 på Jakobsdalsvägen 17 i Aspudden/Hägersten. Stockholms stad kommer att använda lokalerna för Hägerstenshamnens skola.

– Det gläder mig att vi tillsammans med Stockholms stad kan erbjuda Hägerstenshamnens elever och lärare nya fina lokaler, säger Andreas Rutili, VD för Magnolia Bostad.

Magnolia Bostad anpassar nu lokalerna för att skapa rätt förutsättningar för Stockholms stads verksamhet.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Andreas Rutili, VD

Tel: 0704-71 83 48

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget förvärvar samt förädlar fastigheter till nya moderna bostadsrätter och hyresrätter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Verksamheten är fokuserad till attraktiva lägen i storstadsområden. Projektportföljen omfattar cirka 3 500 bostäder.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se