Slättö tillträder Magnolia Bostads projekt i Karlstad

I dag, måndagen den 16 november, tillträder Slättö det markområde på Kanikenäsholmen i sydöstra Karlstad som Magnolia Bostad förvärvade tidigare i höst. Affären avser cirka 200 hyresrätter, med ett totalt fastighetsvärde vid färdigställande om cirka 360 miljoner kronor.

Utöver dessa 200 hyresrätter uppför Magnolia Bostad även 100 bostadsrätter på Kanikenäsholmen. Det nya bostadsområdet ligger vid Karlstads gamla varv, i direkt anslutning till Vänern och med Karlstads centrum på bekvämt promenadavstånd.

Byggstart är preliminärt planerad till första kvartalet 2016, inflyttningen inleds under början av 2017. Magnolia Bostad har tecknat avtal med Byggbolaget i Värmland avseende byggnationen.

– Kanikenäsholmen är ett bra exempel på hur vi arbetar inom Magnolia Bostad. Vi strävar efter att utveckla nya bostadsområden med en större andel hyresrätter och ett mindre antal bostadsrätter, något som ger oss möjlighet till god lönsamhet med ett begränsat risktagande, säger Fredrik Lidjan, verkställande direktör för Magnolia Bostad.

Fredrik Lidjan

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya bostäder, såväl hyresrätter som bostadsrätter, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden och regionstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostad är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Aktiebolag agerar Certified Adviser åt Bolaget.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se