Startskott för Magnolia Bostads projekt Vårby Udde i Huddinge

Fredag den 21 september inviger vi Vårby Udde – startskottet för Huddinges nya marina stadsdel. Projektet är en del av ett omfattande utvecklingsprojekt i Vårby där 1 800 bostäder, skola, förskolor, vårdboenden, butiker och hotell planeras. Du hälsas hjärtligt välkommen till invigningen för att se när vi sjösätter projektet.

Kommunstyrelsens ordförande Daniel Dronjak (M) och Magnolia Bostads vd Fredrik Lidjan inviger projektet. De kommer berätta om visionen för den nya stadsdelen samt avtäcka en modell som föreställer hela området. Som journalist har du möjlighet till intervjuer med Daniel och Fredrik, och du kommer även kunna ta bilder från vattnet med utsikt över Vårby Udde.

Tid: Fredag 21 september klockan 10.45 – 12.00
Plats: Vårby ångbåtsbrygga, Huddinge

Vi åker ut på en tur med ångbåten M/S Waxholm III. Båten lägger till igen vid bryggan kl. 12.00.

Att ta sig dit med kollektivtrafik
Med tunnelbana till station ”Vårby Gård” (röd linje) eller buss till hållplats ”Vårby Brygga” (buss 707 eller 740).

Att ta sig dit med bil
Parallellt med Vårby Allé går en mindre väg med samma namn. Längst den mindre vägen finns parkeringsmöjligheter.

Här kan du se Vårby brygga på Google maps.

OSA till:
Suzana Bossel
Kommunikationschef, Magnolia Bostad
suzana.bossel@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad AB org.nr 556797 - 7078 utvecklar nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter, vårdboenden, hotell och studentboenden i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktier (MAG) är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information på www.magnoliabostad.se