Jonas Lundin, ny ordförande i Målaremästarna

Under Målaremästarnas kongress den 20 april valdes Jonas Lundin enhälligt till ny ordföranden. Jonas efterträder Per Stureson som varit ordföranden i 11 år.

Jonas Lundin har arbetat i måleribranschen hela sitt yrkesliv och har suttit i Målaremästarnas styrelse sedan 2003. Sedan 2006 har han varit ordinarie ledamot.

Jonas Lundin leder Sandå Sverige AB.

-          Jag känner mig stolt och hedrad att ha fått medlemmarnas förtroende att leda Målaremästarna. Det är viktigt att både stora och små företag känner sig välkomna i föreningen. Jag hoppas att jag kan bidra till att utveckla branschen genom bland annat ökad mångfald, säger Jonas Lundin om sitt nya uppdrag.

Bild på Jonas Lundin kan laddas ner från Målaremästarnas hemsida, www.maleri.se/Press1/Pressbilder/ Foto Martin Edström.

För ytterligare information kontakta Tina Thorsell, informationsansvarig: 070-542 30 11.

Målaremästarna är bransch- och arbetsgivareorganisation för det professionella måleriet. Målaremästarna arbetar för att medlemsföretagen skall bli framgångsrika. Visionen är att bli Sveriges bästa och mest moderna arbetsgivareorganisation och vi söker hela tiden nya, kreativa lösningar.