Ny ordförande i Målaremästarna

Jörgen Bergqvist har idag utsetts till ny ordförande i bransch- och arbetsgivarorganisationen Målaremästarna. Jörgen blev enhälligt utsedd till ordförande vid Målaremästarnas kongress och ersätter Jonas Lundin.

Jörgen Bergqvist har varit verksam i måleribranschen under hela sitt yrkesliv och har sedan 2005 suttit i Målaremästarnas styrelse som ordinarie ledamot.

- Jag är naturligtvis både glad och stolt över att medlemmarna har gett mig förtroendet att leda Målaremästarna. Vi står inför stora utmaningar i branschen och har många viktiga frågor att driva för våra medlemmars räkning. Jag ser fram emot att vara med i arbetet att utveckla både vår organisation och målerinäringen framåt.

För  mer informatin kontakta
Cecilia Ergon, Kommunikationsansvarig Målaremästarna, 070-225 00 04 alt. cecilia.ergon@maleri.se

- Jag är naturligtvis både glad och stolt över att medlemmarna har gett mig förtroendet att leda Målaremästarna. Vi står inför stora utmaningar i branschen och har många viktiga frågor att driva för våra medlemmars räkning. Jag ser fram emot att vara med i arbetet att utveckla både vår organisation och målerinäringen framåt.
Jörgen Bergqvist