Natural Products Scandinavia på Malmömässan vinner stort pris för bästa lansering

Natural Products Scandinavia som arrangerades på Malmömässan hösten 2012 har fått utmärkelsen ”Bästa internationella lansering” på Exhibition News Awards i London. Natural Products Scandinavia, den första dedikerade mässan för naturliga och ekologiska produkter i Norden, återvänder efter premiärsuccén till Malmömässan den 20-21 oktober 2013.

Natural Products Scandinavia organiseras av brittiska Diversified Business Communications UK och lockade 2 009 besökare från 65 länder till premiären på Malmömässan den 14-15 oktober 2012. Utmärkelsen ”Bästa internationella lansering” har nu delats ut till Natural Products Scandinavia på den årliga prisceremonin Exhibition News Awards – en gala som arrangerades i april för sjunde året i rad och prisar de mässor som varit de mest exceptionella.

Vi har alltid vetat att det funnits ett verkligt behov inom den naturliga och organiska industrin för ett sådant här arrangemang i Skandinavien, men det positiva mottagande internationellt har varit bortom även våra största förväntningar, säger Sam Sloan, marknadschef på Diversified Business Communications UK.

Nu är det även klart att Natural Products Scandinavia återvänder till Malmömässan den 20-21 oktober 2013. Mässan är sex månader bort – men redan nu är 70 procent av utställningsytan insåld, vilket är fantastiska siffror. Natural Products Scandinavia kommer att arrangeras parallellt med den nya och efterlängtade mässan Nordic Organic Food Fair.

Läs mer på: www.naturalproductsscandinavia.com

Emma-Louise Jones, PR Manager på Diversified, +44 (0)1273 645134, ejones@divcom.co.uk
Lars Larsson, Hälsofackhandelns Riksförbund, 040-97 05 60, lars.larsson@halsofackhandeln.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Malmömässan, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Om Diversified Business Communications UK

Diversified Business Communications UK Ltd är en mässarrangör och förlagshus med stark tillväxt med sitt europeiska huvudkontor i Brighton i England. Förutom Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair arrangerar Diversified även mässor som till exempel Natural & Organic Products Europe, lunch!, Casual Dining, camexpo, office*, Ocean Business, SITS – The Service Desk & IT Support Show, SITS Germany (i Tyskland) och ger även ut branschtidningarna Natural Products Magazine och Natural Beauty Yearbook. Diversified UK är en del av Diversified Business Communications i USA, ett ledande mediaföretag som bland annat arbetar med ett antal ledande branschmässor, kongresser, publikationer och hemsidor. Läs mer här.

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Malmömässan och Kistamässan. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Läs mer om Artexis.