Matsmart går över gränsen

Succé i Sverige.
Nu går Matsmart över gränsen och börjar leverera till Norge.
– Försöksperioden är över. Nu tar vi det riktiga klivet in i vårt västra grannland, säger Karl Andersson, vd, Matsmart.

Matsmart säljer mat som i många fall annars hade slängts. En stor del av produkterna som finns på sajten hade inte kunnat säljas i ”vanliga” matbutiker på grund av exempelvis förpackningsbyten, säsongsvaror eller kort bäst före-datum.

Hos Matsmart får maten en andra chans.

Från och med idag får också alla norska konsumenter chansen att handla mat med en snittrabatt på 50 procent samtidigt som de minskar matsvinnet.

– Ända sedan vi startade Matsmart har vi fått förfrågningar från norska kunder som vill handla hos oss. Nu gör vi det äntligen möjligt. Vi tror att den norska marknaden är helt perfekt för oss – dessutom vet vi att norska konsumenter är väldigt miljömedvetna, säger Karl Andersson.

Under hösten kunde norska kunder, under en testperiod, beställa mat till den svenska sidan av gränsen. Nu kan samma personer få maten levererad till närmaste utlämningsställe inom hela Norge.

– Vi tror att vår affärsidé, att erbjuda billig mat och samtidigt bidra till att komma tillrätta med matsvinnet, kommer att tilltala många på den norska sidan av gränsen. Sedan har vi naturligtvis också en skyldighet att se till att alla svenskar, som arbetar i Norge, får chansen att handla svensk mat, säger Karl Andersson med ett leende.

För mer information, kontakta: Karl Andersson, karl@matsmart.se eller 070-761 48 16