Årets Bästa Marknadschef finns på MAX

Tobias Karlsson, marknadschef på MAX Burgers, fick på kvällen den 18 oktober motta utmärkelsen för Årets Bästa Marknadschef i kategorin Snabbmat. Priset fick han för andra året i rad och motiveringen löd: "Årets vinnare är en vinnare. Numera med extra allt. Ett varumärke som blivit förstahandsval för allt fler och som skiljer sig från de andra i kategorin".

– Det känns otroligt roligt att MAX uppmärksammas för sin marknadsföring genom det här priset. Det betyder att vi får ett kvitto på att våra gäster uppskattar det vi gör på MAX och också de värderingar vi driver genom Sveriges godaste burgare. Inte bara godast i smak men också att de görs på ett hållbart gott sätt, säger Tobias Karlsson.

Det är tidningen Resumé som tillsammans med Xtreme mäter hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2017 till hösten 2018. Xtreme mäter vad kunderna föredrar att välja bland de olika varumärkena. I undersökningen vägs också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal olika attribut. Vinnarna i de 15 olika kategorierna är de som har stärkt sitt varumärke mest utifrån förutsättningar och utmaningar inom sin kategori.

Resumé skrivs ”Max sopar banan med konkurrenterna” och ”Modiga Max – i en klass för sig”.

– Vi på MAX söker ständigt nya vägar att ge fler möjligheten att äta goda burgare och då behöver man vara modig för lyckas. Ett exempel är att vi är först i världen med en klimatpositiv meny, kommenterar Tobias Karlsson. Det är fantastiskt att som marknadschef arbeta med ett varumärke som i över tio år haft tätposition i branschen inom hållbarhet, allt från klimatmärkning av menyn, klimatkompensation, omställning till allt fler goda gröna burgare och nu när gästerna väljer våra burgare så bidrar de till och med till att klimatet blir bättre.