Charlotte Welin Zetterlund ny HR-chef på Max

Max Hamburgerrestauranger rekryterar Charlotte Welin Zetterlund som ny HR-chef. Hon har lång erfarenhet av olika ledande befattningar inom HR och kommer närmast från en motsvarande tjänst på Statoil/Circle K.

– Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Charlotte Welin Zetterlund. Hon har både erfarenheten och personligheten som krävs för jobbet och kommer bidra med värdefull kunskap när Max nu fortsätter expandera både i Sverige och utomlands, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef på Max.

Charlotte Welin Zetterlund har lång erfarenhet från ledande befattningar i flera multinationella företag. Hon kommer närmast från en motsvarande tjänst på Statoil/Circle K, ett annat företag inom servicebranschen, och innan dess har hon bland annat arbetat på Kodak och BP.

– Det känns spännande att få vara en del av ett svenskt framgångsrikt familjeföretag. Jag ser fram emot att, tillsammans med alla nya kollegor, bidra till att Max fortsätter att utvecklas och växa, säger Charlotte Welin Zetterlund.

Charlotte Welin Zetterlund kommer att ingå i Max ledningsgrupp. Hon tillträder tjänsten den 1 oktober.

Max Hamburgerrestauranger startades 1968 av Curt Bergfors och sambon Britta. Företaget har sedan dess drivits av familjen Bergfors. Idag är bröderna Richard och Christoffer vd respektive vice vd över totalt 105 restauranger i Sverige och ett ytterligare tiotal i Norge, Danmark och Förenade Arabemiraten. Max har idag cirka 4000 anställda.

För mer information, kontakta:

Charlotte Welin Zetterlund, HR-chef Max

MAX Burgers är Sveriges äldsta burgarkedja och den enda rikstäckande burgarkedjan som bara använder svenskt nötkött, kyckling och bacon. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Målet är att varannan såld måltid under 2022 ska vara något annat än rött kött. År 2008 blev MAX världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp till 100 procent från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan juni 2018 är hela menyn klimatpositiv. MAX bildade 2009 stiftelsen Rättvis Fördelning och varje år avsätts 7-10 procent av vinsten till stiftelsen. Kedjan har 160 restauranger, varav 131 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,9 miljarder kronor år 2019.