​MAX öppnar sin första restaurang i Landskrona​

Från och med den 28 februari välkomnas Landskronabor och förbipasserande resenärer att njuta av Sveriges godaste hamburgare. MAX första restaurang i Landskrona skapar dessutom 40 nya arbetstillfällen i kommunen.

– Det är så kul att vi äntligen öppnar vår första restaurang i Landskrona, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX. Läget intill E6 vid den nya trafikplatsen Landskrona Södra är optimalt och vi är väldigt nöjda.

Den nya restaurangen ligger intill E6 på Företagsvägen 2. Det är den 115:e Maxrestaurangen i Sverige (129:e i världen) och lokalen är designad efter det nya restaurangkoncept MAX tagit fram tillsammans med svenska arkitektbyrån Wingårdhs.

Restaurangen i Landskrona har en parkering med 67 platser, varav en är handikappanpassad, och 10 cykelställ. Inomhus finns plats för 135 sittande gäster och på uteserveringen finns det ytterligare hela 120 sittplatser. Restaurangen är utrustad med åtta digitala expresskassor för snabb och smidig beställning och betalning.

Restaurangen invigs den 28 februari, kl 09:45 med en öppningsceremoni. Richard Bergfors, VD och Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef, inviger restaurangen tillsammans med Torkild Strandberg, kommunstyrelsens ordförande Landskrona stad och Anna Classon, näringslivschef. Därefter öppnar restaurangchef Malena Rosenbeck tillsammans med personal upp dörrarna och välkomnar alla nyfikna och hungriga gäster.

Fakta:

Öppettider: måndag-söndag, kl. 10:00-02:00