MAX rekryterar Morgan Jensen som Head of Media

Morgan Jensen tillsätts som Head of Media på MAX Burgers och börjar den 10 juni. Morgan blir en nyckelperson för MAX arbete att knyta den digitala kommunikationen närmare gästens upplevelse. Han kommer närmast från Tre Kronor Media där han har arbetat som Head of Digital Marketing.

– Vi är mycket glada att Morgan har tackat ja till tjänsten och vi ser fram emot att välkomna honom till MAX. Morgans kompetens inom media, i synnerhet digitalt, och hans analytiska styrka blir en stor tillgång till att Sveriges godaste burgare också är de mest synliga och tillgängliga burgarna i digitala marknadsförings- och köpkanaler. Vår försäljning blir mer och mer digital och vår kommunikation knyts närmare köpögonblicket. Morgan kommer att vara en nyckelperson för oss i den resan, säger Tobias Karlsson, Marknadschef på MAX.

Morgan Jensen börjar den 10 juni och i tjänsten som Head of Media ingår ansvar för MAX medieköp, samarbeten och utveckling av marknadsföring. Han kommer vara en del av marknadsavdelningen och sitta på MAX filialkontor i Stockholm.

Morgan har de senaste åtta åren arbetat på Tre Kronor Media där han har drivit och byggt Tre Kronors erbjudande inom digitalt. Hans bakgrund är inom sök och analys och han har genom åren breddat sin kompetens och sitt ledarskap inom digitalt. Han är utbildad inom Media Management och har alltid drivits av tekniska möjligheter för att utveckla marknadskommunikation.

– Det känns superkul att ha fått förtroendet att hantera MAX marknadsföring. Att vara med och bidra till MAX fortsatta utveckling med nya och innovativa medielösningar är så klart extra spännande. MAX ligger i framkant på många områden, inte minst som pionjärer inom miljö och hållbarhet. Min roll är att se till att MAX har ett pionjärskap vad gäller köp av media och samarbeten, säger Morgan Jensen.