SCN SKRIVER DISTRIBUTIONSAVTAL FÖR CUUR I ENGLAND

Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) påbörjar distribution av CUUR i England i slutet av januari 2007. Detta står klart efter att bolaget ingått ett avtal om lansering av CUUR via Natural Health Products (NHP) i Irland.

CUUR kommer i en första fas att lanseras mot cirka 3 000 hälsokostbutiker, inklusive den kända butikskedjan Holland & Barrett som ägs av USA:s största hälsokostdistributör NBTY (som SCN har avtal med för den amerikanska marknaden). I ett andra steg planeras en större lansering av CUUR in mot apotek och drugstore-kedjor.

England ligger på andra plats i världen efter USA som världens mest överviktiga land. Marknadsföringen av CUUR fokuseras mot personer som försöker ändra livsstil, eftersom studier som gjorts på CUUR visar att de som ändrar sin livsföring kan få upp till 49 procent större viktminskning och 68 procent större minskning av kroppsfett om de samtidigt tar CUUR.

SCN:s VD Ulf Söderberg är mycket nöjd med att ha fått till stånd ett distributionsavtal för CUUR på en av de allra viktigaste marknaderna för viktkontrollprodukter efter USA.

– Vår nya partner NHP vill skapa en långsiktig och trygg utveckling för CUUR i England, och tillsammans med nya partners ha CUUR som huvudfokus för 2007, säger Söderberg.

För mer information, kontakta:

Ulf Söderberg, VD, ulf.soderberg@scnutrition.se, +46 708 13 22 81

Anders Struksnes, Business Strategy Manager, anders.struksnes@scnutrition.se, +47 911 98 942

Scandinavian Clinical Nutrition AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Nio personer arbetar idag för bolaget, som bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Membraseven, Microlactin och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser, inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader.