Lyxig fisk- och skaldjursvandring i Stockholm

Report this content

14 september genomförs en matvandring med temat fisk och skaldjur mellan sex olika restauranger i Stockholm. Promenaden börjar vid lunchtid på Ulla Winbladh på Djurgården och avslutas på nya Melanders Söder. Deltagarna går helt i egen takt mellan restaurangerna med en mobilapp som stöd.

Moveat Limited Fisk  Skaldjur

Moveat är en mat- och dryckespromenad som baseras på en app med kartor, menyer och restauranger. I september genomförs en fisk- och skaldjursvandring tillsammans med restauranggruppen Stockholms Restauranger & Wärdshus. Under eftermiddagen 14 september besöks Ulla Winbladh, Ångbåtsbryggan, Konstnärsbaren, Melanders Östermalmshallen och Stockholms Fisk. Dagen avslutas på nya Melanders Söder som även bjuder på en After Moveat med musik.

Genom vandringen vill vi skapa en underbar eftermiddag i Stockholm där deltagarna får avnjuta fisk- och skaldjursrätter på flera olika restauranger. Det blir både klassiska och mer moderna smaker från havet med ett urval av passande drycker till, säger Linnea Scharp, marknadsansvarig på Stockholms Restauranger & Wärdshus. Samtidigt får gästerna även uppleva olika delar av staden under dagen.

Moveat Limited Fisk & Skaldjur går av stapeln lördagen 14 september med start vid lunch. Kostnaden är 599 kronor per person där all maten ingår medan önskad dryck köpts till på plats. De begränsade biljetterna släpps till försäljning 25 juni på www.moveat.co

För mer information, kontakta:
Linnea Scharp, marknadsansvarig Melanders Group
E-post:
linnea.scharp@melanders.se

Om MovEat
MovEat har sedan starten 2016 varit ledande inom lokala mat- och dryckesupplevelser i Sverige med verksamhet i 30 städer. Företaget har 6 anställda med kontor i Stockholm och varje månad genomförs ett tjugotal MovEats i landet. MovEat utvecklar ständigt nya upplevelser med olika teman inom mat och dryck.

www.moveat.co

Om Stockholms Restauranger & Wärdshus
Stockholms Restauranger & Wärdshus har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där ART Bakery, Southside Pub, Ångbåtsbryggan, Wärdshuset Ulla Winbladh, Tysta Mari, Konstnärsbaren, Stockholm Fisk, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

www.melanders.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Genom vandringen vill vi skapa en underbar eftermiddag i Stockholm där deltagarna får avnjuta fisk- och skaldjursrätter på flera olika restauranger. Det blir både klassiska och mer moderna smaker från havet med ett urval av passande drycker till. Samtidigt får gästerna även uppleva olika delar av staden under dagen.
Linnea Scharp, marknadsansvarig på Stockholms Restauranger & Wärdshus