Melanders levererar delikatesser till Stockholms skärgård i sommar

17 juni drar Melanders i gång med sommarens båtleveranser till Stockholms skärgård. Utbudet består av hela sortimentet i nätbutiken med färsk fisk och skaldjur, färdigrätter, matkassar och delikatesser. Leveranserna sker till valfria bryggor men även direkt till fritidsbåtar som kastat ankare i naturhamnar.

I sommar kan återigen alla som vistas i Stockholms skärgård få hela Melanders sortiment i nätbutiken levererat till skärgårdens alla bryggor utifrån en kartfunktion. Beställningarna kan även levereras direkt till segel- eller motorbåtar vart de än ligger ankrade eller förtöjda. Utkörningen sker med båt en gång i veckan från Ljusterö i norr till Ornö i söder.

– Det är nu återigen möjligt att äta riktigt gott i Stockholms skärgård utan att behöva åka in till stan för att handla. Därmed kan semesterfirare fokusera fullt ut på att vara lediga och umgås, säger Stefan Söderman som är vd på Melanders Group. Den regelbundna utkörningen underlättar också rejält för båtar som har begränsade kylutrymmen för färskvaror.

Utbudet i Melanders nätbutik består av allt från färsk fisk och skaldjur till sillinläggningar, färdigrätter, kompletta sommarbufféer, delikatesser och desserter. Till midsommar levereras även en låda med allt som behövs för en klassisk lunch. Under hela sommaren går det även att beställa en specialkomponerad trerätters grillpåse.

Leveranserna sker på fredagar till ett fast pris på 395 kronor. Genom att sätta en nål på en karta vid beställningen kan maten levereras precis vart som helst så länge platsen är tillgänglig med båt. Utkörningen sker i samarbete med båttransportbolaget Skärgårda.

Melanders grillpåse 2022
Toast Skagen
Fiskspett, rostad potatissallad samt aioli
Veckans dessert

Stefan Söderman, vd Melanders Group

Melanders Group har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där Art Bakery, Southside, Ångbåtsbryggan, Ulla Winbladh, Konstnärsbaren, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

Det är nu återigen möjligt att äta riktigt gott i Stockholms skärgård utan att behöva åka in till stan för att handla. Därmed kan semesterfirare fokusera fullt ut på att vara lediga och umgås. Den regelbundna utkörningen underlättar också rejält för båtar som har begränsade kylutrymmen för färskvaror.
Stefan Söderman, VD på Melanders Group.