Nya restaurangen Feira skjuter på öppningen till hösten

Den nya restaurangen Feira ovanför Östermalmshallen planerade att öppna i april men flyttar nu invigningen till hösten 2020. Anledningen är det rådande läget kring Covid-19.

Feira

Efter flera års renovering öppnade Östermalmshallen för knappt två månader sedan. I dagarna planerade Melanders Group att öppna sin nya fisk- och skaldjursrestaurang Feira på våningen ovanför handlarna. Nu senareläggs öppningen tills att restaurangbranschen återgått till ett mer normalt läge.

– På grund av coronaviruset väljer vi att skjuta upp invigningen av Feira, säger Stefan Söderman som är VD på Melanders Group. Det är helt enkelt inte rätt tid för en nyöppning med tanke på läget i samhället. Vår förhoppning är istället att kunna dra igång till hösten med full kraft.

Inspirationen till nya Feira kommer från Galicien och dess salta skaldjursrestauranger. Restaurangen består av en matsalsdel med öppet kök, chambre separée samt en stor balkong med utsikt över salutorget. Köksmästare är Andreas Printz som har lång erfarenhet från krogar i både Stockholm och New York.

Stefan Söderman, VD på Melanders Group
Mobil: +46 (0) 73-326 21 78

www.feira.se

Feira ingår i Melanders Group som har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där Art Bakery, Southside, Ångbåtsbryggan, Ulla Winbladh, Edsbacka Wärdshus, Konstnärsbaren, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk på Nybrokajen ingår.

– På grund av coronaviruset väljer vi att skjuta upp invigningen av Feira. Det är helt enkelt inte rätt tid för en nyöppning med tanke på läget i samhället. Vår förhoppning är istället att kunna dra igång till hösten med full kraft.
Stefan Söderman som är VD på Melanders Group