Snälleröds krögare skapar kroglådor med Melanders

Nu genomför kockarna bakom Snälleröds Krögarsnaps ett långt gästspel hos Melanders. Tillsammans skapar de menyer som beställs genom Melanders nätbutik med hemkörning i hela Stockholm. Till varje kroglåda finns en instruktionsfilm med kockens egna tips inför serveringen. Först ut i samarbetet är kocken och krögaren Pontus Frithiofs meny som kan bokas från 1 april.

Pontus Frithiof meny

Snälleröds Krögarsnaps lanserades för ett år sedan och består av fem olika snapsar från kockarna Pontus Frithiof, Håkan Thörnström, Malin Söderström, Nils Molinder samt Henrik Norström. Nu genomför Snälleröds krögare ett gästspel hos Melanders som sträcker sig från april till september. Den första menyn är skapad av kocken och krögaren Pontus Frithiof.

– Genom gästspelet med Snälleröds får våra kunder uppleva fem olika säsongsbaserade menyer från några av landets främsta kockar. Samtliga kroglådor är uppbyggda för att ge kunskap och inspiration genom kockmässiga moment i den sista tillredningen och uppläggningen. Givetvis passar även menyerna till krögarens snaps för dem som vill få en ytterligare upplevelse, säger Stefan Söderman som är vd på Melanders Group.

Pontus Frithiofs kroglåda består av en kräftskagen till förrätt, kalvblanquette till huvudrätt samt inkokt rabarber med rosésabayonne till dessert. Lådans innehåll är delvis tillagat vid leverans så att rätterna enkelt kan färdigställas hemma. Som ett stöd för den sista tillagningen och uppläggningen finns en instruktionsfilm med Pontus Frithiof samt Melanders kreativa ledare Andreas Printz.

Menyn går att beställa från 1 april med hemleverans från 12 april och fyra veckor framåt innan samarbetet med nästa kock och krögare, Håkan Thörnström, tar vid.
Snälleröds snapsar ingår inte i kroglådan men kan adderas för de som önskar då rätterna är skapade för att kunna kombineras med dessa.

Stefan Söderman, vd Melanders Group
Mobil:

Melanders Group har funnits sedan den första Melandersbutiken öppnade 1988 i Östermalms Saluhall av bröderna Erik och Nils Molinder. Den lilla fiskdisken i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 14 restauranger och caféer där Art Bakery, Southside, Ångbåtsbryggan, Ulla Winbladh, Konstnärsbaren, Sjöpaviljongen och anrika Wedholms fisk ingår.

Om Snälleröds
Redan 1901 startade traktens bönder Snälleröds Ångbränneri som hölls i drift ända fram till 1970-talet. Idag ägs Snälleröds av Arcusgruppen som även äger akvavitvarumärken såsom Aalborg och Lysholm Linie.

www.snälleröds.se

Snälleröds Krögarsnaps 10x5cl finns i Systembolagets beställningssortiment, art.nr. 8660304, 249 kr

– Genom gästspelet med Snälleröds får våra kunder uppleva fem olika säsongsbaserade menyer från några av landets främsta kockar. Samtliga kroglådor är uppbyggda för att ge kunskap och inspiration genom kockmässiga moment i den sista tillredningen och uppläggningen. Givetvis passar även menyerna till krögarens snaps för dem som vill få en ytterligare upplevelse.
Stefan Söderman, vd Melanders Group