Modern Ekonomi expanderar med förvärv i Ludvika

Fullservicebyrån Modern Ekonomi tecknar avtal om förvärv av etablerad redovisningsverksamhet i Ludvika. Säljare är Hugos Revision AB. Redovisningsavdelningen omfattar i nuläget 11 medarbetare och integrering med Modern Ekonomis ordinarie verksamhet förväntas slutförd senast 4 maj i år. Affären innebär att Modern Ekonomi fortsätter sin intensiva expansion över hela landet och stärker därmed sin position på marknaden.

Hugos Revision är ett välskött och framgångsrikt företag med en gedigen kundstock. I och med förvärvet ökar Modern Ekonomi sin personalstyrka med ytterligare 11 välmeriterade medarbetare.

”Vi ser fram emot ett givande samarbete med Modern Ekonomi och att Ludvika med omnejd nu får en stark aktör inom redovisningsområdet.” kommenterar Birgitta Thorberg, VD Hugos Revision.

”Vi är mycket glada över det här förvärvet, som innebär ytterligare ett steg mot vår målsättning att bli en rikstäckande leverantör av ekonomitjänster. För vår del medför affären såväl utökning med nya potentiella kundkontakter som en personalökning med många kompetenta medarbetare,” kommenterar Frans Blom, VD Modern Ekonomi.

Marie Norberg tillträder som kontorschef för Modern Ekonomi i Ludvika.

Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, Engelbrektsplan 2, 114 34 Stockholm, 08-503 01 550.

Tel: +46 (0) 21 470 36 05

Modern Ekonomi är en fullservicebyrå som erbjuder ett stort antal ekonomirelaterade tjänster genom bl.a. tillgång till en gemensam teknisk plattform och extraresurser, rådgivare, affärsutvecklare samt finansieringshjälp. Koncernen startade år 2006 och finns med drygt 160 medarbetare fördelade på 14 platser. Huvudkontoret finns i Västerås. Modern Ekonomi är sedan februari 2014 noterat på First North, OMX Stockholm.
www.modernekonomi.se

Vi är mycket glada över det här förvärvet, som innebär ytterligare ett steg mot vår målsättning att bli en rikstäckande leverantör av ekonomitjänster. För vår del medför affären såväl utökning med nya potentiella kundkontakter som en personalökning med många kompetenta medarbetare.
Birgitta Thorberg, VD Hugos Revision