Ger julklappen till Rädda Barnen

Moelven skänker även i år 500 000 kronor för att hjälpa barn och ungdomar med skolgång och utbildning i några av världens fattigaste länder.

Läs hela saken här

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.500 anställda med en omsättning på drygt 12 NOK miljarder kronor. Koncernens 46 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven Industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 11 billion. The Group's 36 business production units are organised into three divisions: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com

Citat

Moelvens stöd under flera år ger Rädda Barnen möjlighet att fortsätta vårt viktiga arbete för att säkerställa att många barn och unga får utbildning av god kvalitet.
Generalsekreterare Birgitte Lange i Rädda Barnen