Lars Lindvall blir ny VD för UJ-Trading AB

Lars Lindvall tar över efter Hans Jansson i Moelven-ägda UJ-Trading från 1:a November.

Hans Jansson - som varit VD för företaget i 27 år - går in som inköps- och marknadschef i företaget. Han kommer att stanna minst till sommaren 2018.

Maskiningenjör
Lindvall är utbildad maskiningenjör och har tjänstgjort i olika roller. Allt från
offertingenjör, säljstöd, exportsäljare, marknadschef, försäljningschef, Vice VD och dotterbolagsansvarig.

- Under 2012 återgick Lindvall till Söderhamn Eriksson efter några år som försäljningschef vid Bruks AB i Arbrå för en fokuserad satsning på Ryssland med eget dotterbolag och personal, säger ordförande i UJ Trading och divisionschef i Moelven Timber,  Anders Lindh.

Utvidgat området
Han har därefter utvidgat området med Baltikum, Australien, Tyskland, Österrike när verksamheten i Ryssland minskade på grund av sanktioner från väst.

Mycket nöjd
Lindh är mycket nöjd med rekryteringen.

- Vi får god kompetens i företaget i Lars Lindvall. Han har ett stort nätverk i sågverksindustrin världen över med kunder, agenter och leverantörer. Lars har arbetat inom branschen under hela sin karriär sedan 1985 och känner den in och ut. Jag och Hans Jansson är mycket nöjda med att vi kunde rekrytera Lars till UJ-Trading, säger Lindh.

Tackar Janson
Samtidigt ger han ett stort tack till Hans Jansson.

- Hans har byggt upp UJ Trading AB och har styrt bolaget med goda resultat i alla år. Jag uppskattar att han kommer att vara med oss ​​framöver, säger Lindh.

För ytterligare information,
Divisionschef Anders Lindh, mobil +4794833445

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.600 anställda med en omsättning på drygt 10 NOK miljarder kronor. Koncernens 52 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.