Svenska Kocklandslaget inleder samarbete med Hamburger Börs och Jill Johnson

Den 23 januari är det premiär för Jill Johnsons show på anrika Hamburger Börs i Stockholm.  Nu står det klart att även Svenska Kocklandslaget kommer att medverka för att skapa en kväll långt utöver det vanliga. Landslagskocken Jonas Lagerström har kreerat en unik femrättersmeny som erbjuds exklusivt i samband med showen.

– I menyn arbetar jag med råvaror på det moderna sättet och använder mycket närproducerat. Med Kocklandslaget är vi aktiva i internationella miljöer och detta tar jag också fasta på genom att kombinera typiskt svenska råvaror med influenser och en touch av södra USA – något man passande nog hittar även i Jills musik, säger Jonas Lagerström från Svenska Kocklandslaget med ett leende.

Förutom att Jonas Lagerström har skapat menyn kommer han att finnas på plats på Hamburger Börs för att säkerställa att maten tillagas på det sätt han har avsett.

Utöver sin medverkan i Svenska Kocklandslaget arbetar Jonas Lagerström som kökschef på restaurang
Bølgen & Moi i Oslo. Han har tidigare arbetat i olika roller på bland annat restaurangerna F12 i Stockholm och Noma i Köpenhamn. Lagerström medverkar i Svenska Kocklandslaget inför VM 2014 och OS 2016 och han har tidigare tagit hem ett OS-brons med det Svenska Juniorkocklandslaget.

– Genom samarbetet med Kocklandslaget höjer vi ambitionsnivån ytterligare. Hamburger Börs ska i ännu större utsträckning bli ett nöjescentrum som man vill besöka inte bara för de fantastiska showerna, utan även för matupplevelser på högsta internationella nivå. Vi är mycket stolta över samarbetet med kocklandslaget och ser fram emot att få ge våra gäster något alldeles extra, säger Mattias Wallin, kommersiell chef på Wallmans Nöjen.

För ytterligare information kontakta:
Ia Lindahl Idborg, presskontakt Wallmans Nöjen,
ia.lindahl@2egroup.se, 070-181 59 71.

2E Group - en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 13 egna arenor och bedriver e–handel genom SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.