Industrirörmontörsutbildning på Hammarö fortsätter i Monticos regi – stor efterfrågan i branschen

Montico har vunnit Arbetsförmedlingens upphandling för industrirörsmontörutbildning och får därmed fortsätta att driva sin skolverksamhet på Hammarö i fyra år till. ”Vi ser en stor efterfrågan på industrirörmontörer så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda den här utbildningen även i fortsättningen” säger Josef Nagy, affärsområdeschef Montico.

Montico har bedrivit arbetsmarknadsutbildningen för industrirörmontör på Hammarö mellan 2012-2016 och nu står det alltså klart att de får driva den vidare i ytterligare fyra år.

- Utbildningen är framtagen i samarbete med företag i branschen för att säkerställa att den ger de kunskaper som efterfrågas av arbetsgivare. Den ger en mycket bred kompetens vilket gör att det finns stora möjligheter till jobb efter avslutad utbildning, säger Josef Nagy.

Montico utbildar årligen cirka 25 nya industrirörmontörer varav 70 procent har fått jobb direkt efter avslutad utbildning. Utbildningen är den enda i sitt slag i Sverige och har riksintag.

Josef Nagy, affärsområdeschef
josef.nagy@montico.se, 0470-78 81 81/0768-43 83 38

Läs mer om utbildningen här.

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 500 anställda och har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Vi ser en stor efterfrågan på industrirörmontörer så det känns jätteroligt och angeläget att kunna erbjuda den här utbildningen även i fortsättningen.
Josef Nagy