Montico en av de första godkända leverantörerna av Arbetsförmedlingens nya tjänst Rusta och matcha

Montico är en av de första aktörerna som nu har fått klartecken från Arbetsförmedlingen att leverera deras nya tjänst Kundval Rusta och matcha i Blekinge. Tjänsten vänder sig till arbetssökande som står långt ifrån arbetsmarknaden och behöver stöd på vägen mot arbete.

Tillsammans med fristående aktörer kommer Arbetsförmedlingen pröva och utveckla den nya tjänsten Kundval Rusta och matcha, i delar av landet under 2020. Syftet är att dra lärdomar inför den fortsatta reformeringen av Arbetsförmedlingen och de tjänster som ska upphandlas.

- Vi är förstås mycket glada och stolta över att ha blivit godkända som leverantörer i detta viktiga utvecklingsprojekt. Det ligger helt i linje med vår verksamhet där vi gör skillnad genom att hjälpa personer att hitta rätt jobb eller utbildning, säger Börje Johansson, vd Montico.

Tjänsten är baserad på lagen om valfrihetssystem (LOV) vilket innebär att arbetssökande själva ska kunna välja bland de fristående aktörerna.

- Vi kommer att erbjuda Rusta och matcha i hela leveransområde Blekinge, där vi från start har kontor i Karlskrona och Olofström. Vi ser stora möjligheter att rusta deltagarna till jobb då vi både arbetar med bemanning och rekrytering samt driver egna utbildningar, säger Josef Nagy, affärsområdeschef Montico.

Josef Nagy, affärsområdeschef Montico
Josef.nagy@montico.se, 0768-43 83 38

Vi är förstås mycket glada och stolta över att ha blivit godkända som leverantörer i detta viktiga utvecklingsprojekt. Det ligger helt i linje med vår verksamhet där vi gör skillnad genom att hjälpa personer att hitta rätt jobb eller utbildning.
Börje Johansson, vd Montico