Montico startar lönekonsultutbildning i Växjö och Ljungby

När Myndigheten för yrkeshögskolan igår presenterade resultatet av ansökningsomgång 2019, stod det klart att Montico får anordna sin yrkeshögskoleutbildning till lönekonsult både i Växjö och Ljungby.

- Vi är mycket glada över att vi nu fått klartecken att anordna denna utbildning. Innehållet är framtaget i nära samarbete med arbetsgivare i regionen och dagens besked är ett kvitto på att vi levererar kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden med hög kvalitet, säger Börje Johansson, vd Montico.

Montico har anordnat lönekonsultutbildningen i Växjö tidigare men nytt för i år är att den även kommer att gå i Ljungby genom ett samarbete med CIL, Centrum för informationslogistik.

- Med denna utbildning vill vi erbjuda en modern lönekonsultutbildning som har sin grund i förståelsen för själva hantverket inom lönehantering med beräkningar och formler, samtidigt som den ligger i framkanten när det gäller att ta vara på digitaliseringens möjligheter och att använda system på ett smart sätt, säger Maria Braun, utbildningsledare på Montico.

För mer information:
Maria Braun, utbildningsledare Montico

0470-78 81 97, maria.braun@montico.se

Resultat ansökningsomgång 2019:

Vi är mycket glada över att vi nu fått klartecken att anordna denna utbildning. Innehållet är framtaget i nära samarbete med arbetsgivare i regionen och dagens besked är ett kvitto på att vi levererar kompetens som efterfrågas på arbetsmarknaden med hög kvalitet.
Börje Johansson, vd Montico