Montico startar svetsutbildning för Fredriksons Verkstad

Nu startar Montico i samarbete med Arbetsförmedlingen en snabbutbildning inom svets som är skräddarsydd efter Fredriksons Verkstads aktuella behov av utbildade svetsare.

Fredriksons Verkstads AB i Vadstena har ett stort behov av svetsare och upplever att det är svårt att hitta rätt kompetens. Därför startar Montico nu i samarbete med Arbetsförmedlingen en snabbutbildning inom svets som är skräddarsydd efter Fredriksons behov.

- Vi expanderar och behöver stärka vår produktion med ännu fler svetsare. Med den här svetsutbildningen hos Montico säkerställer vi att vi snabbt får precis den kompetens vi behöver, säger Malin Fyhr, HR-chef på Fredriksons Verkstad.

Totalt är det 15 elever som går den cirka 11 veckor långa utbildningen på Monticos skola i Mjölby. Samtliga är garanterade att få jobb som svetsare på Fredriksons efter utbildningen.

- Det är fantastiskt roligt att utifrån ett företags konkreta behov kunna skräddarsy en utbildning på det här sättet som vi gör. Det är verkligen en win-win där vi bidrar till att stärka svensk industri och samtidigt hjälper arbetssökande ut i jobb, säger Kristina Aronsson, utbildningssamordnare på Montico.

För mer information kontakta gärna:
Kristina Aronsson, Montico
0140-59 90 10, kristina.aronsson@montico.se

Malin Fyhr, Fredriksons Verkstad
0709-32 96 90, malin.fyhr@fredriksons.se

Det är fantastiskt roligt att utifrån ett företags konkreta behov kunna skräddarsy en utbildning på det här sättet som vi gör. Det är verkligen en win-win där vi bidrar till att stärka svensk industri och samtidigt hjälper arbetssökande ut i jobb.
Kristina Aronsson, utbildningssamordnare på Montico.