• Montico AB/

Montico utökar med Stöd och matchning i Mjölby – ett stöd för arbetssökande på vägen till jobb eller studier

Nu utökar Montico verksamheten på sitt Mjölbykontor med tjänsten Stöd och matchning dit arbetssökande kan vända sig för att få hjälp med att hitta jobb eller utbildning.

Montico erbjuder sedan tidigare rekrytering, bemanning och utbildning i Mjölby. Nu breddar man sin verksamhet ytterligare genom att även erbjuda Stöd och matchning i samarbete med Arbetsförmedlingen.

- Vi ser en stor efterfrågan på våra matchningstjänster vilket förstås har mycket att göra med den höga arbetslösheten. Därför känns det bra att kunna erbjuda den här tjänsten även i Mjölby, säger Amanda Johansson, affärsområdeschef Montico.

I dag är cirka 21 000 personer arbetslösa i Östergötlands län, vilket är cirka 2 000 fler än föregående år. 65 procent av de arbetslösa har varit utan arbete i mer än sex månader.

- Hos oss får man en personlig handledare som stöttar i jobbsökandet. Med vår erfarenhet och kunskap om arbetsmarknaden rustar vi den arbetssökande på olika sätt som ökar möjligheterna att få jobb. Det kan exempelvis vara intervjuträning, hjälp att hitta dolda jobb, kontakter till företag och organisationer, coachande samtal och mycket mer, säger Dalia Moshe, handledare i Mjölby.

Montico erbjuder idag matchningstjänster på 9 av sina 23 kontor; i Ljungby, Olofström, Tranås, Växjö, Älmhult, Vetlanda, Kristianstad, Karlskrona och Mjölby.

Amanda Johansson, affärsområdeschef
amanda.johansson@montico.se, 0140-59 90 29

Dalia Moshe, handledare
dalia.moshe@montico.se, 0142-65 51 05

Taggar:

Vi ser en stor efterfrågan på våra matchningstjänster vilket förstås har mycket att göra med den höga arbetslösheten. Därför känns det bra att kunna erbjuda den här tjänsten även i Mjölby.
Amanda Johansson, affärsområdeschef Montico.