Montico utökar sin verksamhet i Linköping – startar Rusta och matcha för arbetssökande

Rusta och matcha är en coachningstjänst som bedrivs av utvalda leverantörer på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Den riktar sig mot arbetssökande som behöver hjälp och stöd på vägen till jobb eller studier. Nu erbjuder Montico denna tjänst även i Linköping.

– Vi är glada över att ha fått klartecken från Arbetsförmedlingen att börja driva Rusta och matcha i Linköping. Vi har tjänsten på flera andra orter och ser att den här sortens individuella coachning har en bra effekt, normalt kommer 70% av deltagarna ut i sysselsättning, säger Amanda Johansson, affärsområdeschef på Montico.

Arbetssökande väljer själv leverantör

Den som är inskriven hos Arbetsförmedlingen kan ansöka om att gå Rusta och matcha och väljer sedan själv vilken leverantör man vill gå hos.

Det kan vara svårt att komma ut i arbetslivet, särskilt om man varit utan jobb en längre tid, så jag vill uppmana arbetssökande att dra nytta av Rusta och matcha där man får en egen handledare som kan hjälpa till att hitta nya möjligheter i jobbsökandet.

Länk mellan företag och arbetssökande

Vi har många kontakter med företag som söker personal och många lediga jobb genom vår bemanningsverksamhet. På så vis fungerar vi som en länk mellan företag och arbetssökande, säger Amanda Johansson.

Montico har kontor på 24 orter i södra och mellersta Sverige med verksamhet inom bemanning, rekrytering och utbildning. På 11 av dessa driver de dessutom Rusta och matcha.

Amanda Johansson, affärsområdeschef Montico
0140-59 90 29, amanda.johansson@montico.se

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Vi är glada över att ha fått klartecken från Arbetsförmedlingen att börja driva Rusta och matcha i Linköping. Vi har tjänsten på flera andra orter och ser att den här sortens individuella coachning har en bra effekt, normalt kommer 70% av deltagarna ut i sysselsättning.
Amanda Johansson, affärsområdeschef på Montico