Monticos matchningstjänst ska hjälpa fler arbetssökande till sysselsättning

Idag är cirka 19 000 personer arbetslösa i Östergötlands län. 65 procent har varit utan arbete i mer än sex månader. Detta vill Montico ändra på och erbjuder nu arbetssökande hjälp att hitta jobb eller utbildning genom deras tjänst Rusta och matcha.

Montico erbjuder sedan tidigare rekrytering, bemanning och utbildning i Norrköping. Nu breddar man sin verksamhet ytterligare genom att även erbjuda Rusta och matcha. Detta som ett led i Arbetsförmedlingens reformering där de samarbetar med underleverantörer för vissa tjänster.

- Vi ser en stor efterfrågan på våra matchningstjänster vilket förstås har mycket att göra med den höga arbetslösheten. Därför känns det bra att kunna erbjuda den här tjänsten även i Norrköping så att vi kan hjälpa fler arbetssökande till sysselsättning, säger Amanda Johansson, affärsområdeschef Montico.

I dag är cirka 19 000 personer arbetslösa i Östergötlands län och mer än hälften av de arbetslösa har varit utan arbete i mer än sex månader.

- Hos oss får man en personlig handledare som ger individuellt stöd i jobbsökandet. Med vår erfarenhet och kunskap om arbetsmarknaden rustar vi den arbetssökande på olika sätt. Vi hjälper exempelvis till med cv och personligt brev, förmedlar kontakter till företag, har coachande samtal och mycket mer, säger Hanita Melin, handledare i Norrköping.

Montico erbjuder idag matchningstjänster på 10 av sina 23 kontor; i Ljungby, Olofström, Tranås, Växjö, Älmhult, Vetlanda, Kristianstad, Karlskrona, Mjölby och Norrköping.

Amanda Johansson, affärsområdeschef
amanda.johansson@montico.se, 0140-59 90 29

Hanita Melin, handledare
hanita.melin@montico.se, 011-500 10 57

Läs mer om Rusta och matcha

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 500 anställda och har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Vi ser en stor efterfrågan på våra matchningstjänster vilket förstås har mycket att göra med den höga arbetslösheten. Därför känns det bra att kunna erbjuda den här tjänsten även i Norrköping så att vi kan hjälpa fler arbetssökande till sysselsättning.
Amanda Johansson, affärsområdeschef Montico.