• Montico AB/

Monticos utbildningsenhet i Norrköping håller hög kvalitet enligt Skolinspektionens granskning

Skolinspektionen genomförde i april en kvalitetsgranskning av Montico som utbildningsanordnare inom Vuxenutbildningen. Beslutet har nu kommit och granskningen visar att eleverna får en yrkesinriktad utbildning av god kvalitet, både sett till arbetsplatsförlagt lärande, validering samt yrkeslärares kompetens.

- Vi är glada att vi ingick i Skolinspektionens granskning och att vi fick så positiva omdömen. Det är ett kvitto på att vi är en utbildningsanordnare som håller hög kvalitet och stärker oss både internt och externt, säger Josef Nagy, affärsutvecklingschef Montico.

I Skolinspektionens granskning bedöms att Montico på flera sätt arbetar för att eleverna ska få en utbildning av god kvalitet. Detta sker genom det arbete Montico gör för att APL och validering ska hålla god kvalitet samt det arbete Montico gör för att ha tillräcklig behörighet och kompetens hos yrkeslärarna, vilket är tre centrala områden i en yrkesinriktad utbildning.

- Eftersom Montico även jobbar med företagsutbildningar, rekrytering, bemanning och matchningstjänster har vi ett brett kontaktnät och ett nära samarbete med företag, vilket ger oss stora möjligheter att hitta bra praktikplatser till våra elever, säger Josef Nagy.

Montico utbildar runt om i Sverige årligen cirka 800 elever inom Vuxenutbildningen, varav 140 i Norrköping.

Josef Nagy, affärsutvecklingschef
0470-78 81 81, josef.nagy@montico.se

Vivica Ekedal, rektor
0140-59 90 28, vivica.ekedal@montico.se

Taggar:

Vi är glada att vi ingick i Skolinspektionens granskning och att vi fick så positiva omdömen. Det är ett kvitto på att vi är en utbildningsanordnare som håller hög kvalitet och stärker oss både internt och externt.
Josef Nagy, affärsutvecklingschef Montico