Öppnar dörrarna för arbetssökande med ny satsning

Med sitt nya koncept JobbForum, vill Montico öka tillgängligheten och skapa en mötesplats dit de som söker jobb kan komma och få rådgivning och stöd.

När Arbetsförmedlingen får minskade resurser och inte kan vara tillgängliga på samma sätt som tidigare, tyckte Montico att det behövdes ett alternativ för de arbetssökande att gå till.

- Vi öppnar upp våra lokaler och erbjuder en plats dit de som söker jobb eller funderar på att byta jobb kan komma och få hjälp på vägen, säger Amanda Johansson, verksamhetscontroller och initiativtagare till satsningen.

Montico arbetar brett med både rekrytering, bemanning och utbildning. De har alltid verkat för att skapa mötesplatser mellan jobbsökande och arbetsgivare. Med JobbForum ökar de tillgängligheten ytterligare på utvalda orter där det kommer finnas personal på plats som erbjuder professionell coachning.

- I vår region ordnar vi JobbForum i Örebro och Eskilstuna en gång i månaden. Vi hoppas kunna pusha folk i rätt riktning och hjälpa dem att hitta rätt. Det kan t ex vara tips inför jobbsökandet, granskning av CV och personligt brev, matchning mot lediga jobb eller passande utbildningar, säger Lotta Carlbäck, regionchef.

Montico hoppas att satsningen ska innebära en trygghet för arbetssökande, att det finns någonstans att gå för att få rådgivning och stöd på vägen ut på arbetsmarknaden eller skola.

Lotta Carlbäck, regionchef
019-70 00 191, lotta.carlback@montico.se

Amanda Johansson, verksamhetscontroller
0140-59 90 29, amanda.johansson@montico.se

Taggar:

Vi öppnar upp våra lokaler och erbjuder en plats dit de som söker jobb eller funderar på att byta jobb kan komma och få hjälp på vägen.
Amanda Johansson, verksamhetscontroller