MQ byter VD under 2018

Styrelsen för MQ-koncernen och Christina Ståhl, VD och koncernchef, har tillsammans kommit fram till att ett VD-skifte ska ske under 2018. En process för att rekrytera Christina Ståhls efterträdare påbörjas omgående.

- Vi har en gemensam syn på processen för VD-skifte och är överens med Christina Ståhl om att hon blir kvar som VD tills en efterträdare har rekryterats. Ambitionen är att ett skifte på VD-posten kommer att ske under hösten, säger Claes-Göran Sylvén, styrelsens ordförande.

- Christina Ståhl har genomfört ett betydande arbete för MQ-koncernen under fem år. Vi har nu en ny affärsplan på plats och omställningsarbetet fortsätter för att möta det paradigmskifte som MQ i likhet med hela branschen är mitt uppe i. Vi ser att det ger förutsättningar för en ny VD att ta vid för att driva MQ-koncernens utveckling vidare, säger Claes-Göran Sylvén.

- Det har varit fantastiskt inspirerande att få vara med och utveckla och bredda MQ-koncernen tillsammans med alla engagerade medarbetare. Men när arbetet nu går in i nästa fas och vi har en ny treårsplan på plats, är tiden rätt för mig att lämna för att på sikt kunna ta mig an nya uppdrag. Fem år har gett nödvändig kontinuitet för MQ-koncernen och det har varit en spännande tid med pågående transformering av modehandeln, men nu är tiden mogen för en ny kraft att ta vid och fortsätta resan, säger Christina Ståhl, avgående VD och koncernchef.

Christina Ståhl har enligt avtal sex månaders uppsägningstid.

Claes-Göran Sylvén, styrelseordförande
+46 708 54 99 64

Christina Ståhl, avgående VD och koncernchef
+46 31 388 80 10

Detta är sådan information som MQ Holding (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 23 april 2018, kl. 13.15 CET.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 175 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se