MQ rekryterar ny marknadschef från Volvo Cars

Mikael Kruse, för närvarande marknadskommunikationsansvarig på Volvo Cars EMEA-region, har anställts som ny marknadschef på MQ med start den 1 februari 2019.

Mikael har en gedigen karriär inom marknadsföring som startade på sportvarumärket Adidas globala marknadsavdelning i Tyskland. Han har även haft flera roller på Volvo Cars och bland annat varit kampanjansvarig för de uppmärksammade Made by Sweden-kampanjerna Volvo gjort tillsammans med Zlatan, Avicii, Robyn, Oscar Linnros m fl.

Om att ta steget till MQ säger han:

"För mig som var tonåring under 90-talet är MQ är en svensk klassiker och jag ser det som en oerhört spännande utmaning att få vara med och bidra i denna viktiga fas av företagets historia. En av mina främsta uppgifter handlar om att hjälpa till att renodla MQs varumärke och tydligare definiera vilken kund man ska tilltala, vilket är en förutsättning för att även kunna förstärka kommunikationen framöver"

Rekryteringen är en del av det övergripande arbetet MQ just nu genomför för att ta ett tydligare grepp kring sin affär och stärka positionen för framtiden.

”Detta är ett viktigt och starkt tillskott i vårt arbete med ökad styrka och tydlighet i vårt varumärke och vår kommunikation. Med Mikaels breda och djupa erfarenhet inom varumärkespositionering har han oerhört mycket att tillföra MQ. Jag ser med stor glädje och tillförsikt fram emot att välkomna Mikael som Marknadschef på MQ” säger Ingvar Larsson, VD och Koncernchef.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och Joy. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. Joy vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker god kvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 175 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se