Beslut från extra bolagsstämma i myFC Holding AB (publ)

Extra bolagsstämma i myFC Holding AB hölls i Stockholm den 2 januari 2017.

Val av styrelseledamot
Jörgen Lantto valdes till styrelseledamot i bolaget.

Beslut om nyemission
Det beslutades i enlighet med styrelsens förslag om en riktad emission av högst 263 158 aktier. Rätt att teckna aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, uteslutande tillkomma den nya styrelseledamoten Jörgen Lantto. Pris per aktie är 19 kr.

Beslut om apportemission
Det beslutades i enlighet med styrelsens förslag om en nyemission av högst 157 530 aktier. Rätt att teckna aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, uteslutande tillkomma personal i bolaget som innehar optioner i myFC AB.

Fullständiga förslag till beslut framgår i kallelsen som finns att tillgå på bolagets hemsida, www.myfcpower.com/pages/investor-relations-bolagsstamma

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar och är världsledande inom microbränsleceller. Företagets första vätgasdrivna produkt, myFC PowerTrekk, är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. myFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com