Motorprofilen Kenth Öhlin investerar i myFC

Kenth Öhlin, en etablerad svensk profil inom motorsport och fordonsindustrin och grundaren av Öhlins Racing har personligen och genom ett av sina företag investerat i mikrobränslecellsföretaget myFC.

– Jag har alltid haft mitt hjärta i motorindustrin, och i en allt mer elektrifierad värld måste vi lösa utmaningen med energiförsörjning. Jag tror att myFC med sitt fokus på mikrobränsleceller är på rätt väg och jag ser fram emot att stötta företagets fortsatta tekniska innovation, säger Kenth Öhlin.

– Jag välkomnar Kenth Öhlins beslut att investera i myFC. Han är med rätta högt respekterad i bil- och motorcykelindustrin och jag är stolt över att ha tillgång till hans värdefulla erfarenhet och expertis som en viktig ägare i företaget, säger Markus Hermanek, styrelseordförande för myFC.

Öhlins Racing, nu en del av Tenneco Inc, har varit en integrerad del av motorsportindustrin i mer än 40 år. Företagets fokus är på högkvalitativa produkter, service och support, från Formel 1 till MotoGP till lokala, nationella racingevent i mer än 50 länder.

Telefon: +46 (8) 409 421 20