myFC flyttar hem produktionen till Sverige

Stockholm 8 Juli 2014

Teknikföretaget myFC flyttar hem produktionen av sina saltpuckar efter att tidigare ha haft denna i USA.

Bränslecellstillverkaren och teknikföretaget myFC har flyttat hem produktionen av sina saltpuckar till Sverige. Saltpuckarna hör till bränslecellsladdaren myFC PowerTrekk och har tidigare producerats i USA. Skälet till flytten är att i framtiden kunna sänka produktionskostnaderna och att kunna säkerställa att företagets utveckling av puckar sker i samma takt som företagets utveckling av bränsleceller.

”För oss är det viktigt att kunna erbjuda ett bränsle med högre energidensitet, vilket är lättare när vi har full kontroll över produktionen. Att kunna bedriva tillverkning i Sverige känns naturligtvis extra roligt när vi är ett svenskt teknikbolag med rötter från KTH”, säger Björn Westerholm, VD för myFC

Från och med 1:a juli, producerar myFC puckar i egen regi lokalt i Stockholm.

Björn Westerholm, VD: +46 (0) 706 56 20 07,bjorn.westerholm@myfc.se

Bilder finns på: http://profolio.se/?c=749&k=ba3dbc7abc

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för små elektriska apparater som drivs på vatten. myFC grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm. Bolaget noterades i maj 2014 på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfc.se

Citat