MyFC fortsätter att integrera sin bränslecell i marknadsledande smartphones, powerbanks och mobilskal

Svenska myFC har integrerat sin bränslecell i ytterligare ett antal smartphones, powerbanks och mobilskal. Dagens information följer på gårdagens tillkännagivande att företaget är först i världen med att visa en iphone7 och en Samsung Galaxy S7 med en fullt fungerande och helt integrerad bränslecell.

myFCs integrerade bränslecell, här i iPhone 7, LG G5, Xiaomi Mi5, Huawei Nexus 6P, HTC 10, Samsung Galaxy S7, Mophie Juice Pack, GP Powerbank och Anker PowerCore+.
Det föreligger inget integrationssamarbete med de externa varumärken eller företag som omnämns eller visas upp på bilder i samband med detta pressmeddelande.

MyFC visar upp sina integrerade bränsleceller i ytterligare produkter:

Smartphones:
HTC 10
LG G5
Huawei Nexus 6P
Xiaomi Mi5

Powerbanks:
GP Powerbank
Anker PowerCore+

Mobilskal:
Mophie Juice Pack

–    Det vi nu visar är att vår bränslecellsteknik har kommit så långt att den erbjuder en reell lösning på de batteriproblem vi ser över hela världen. Det vi visar är JAQ-teknikens enorma bredd. Vi åskådliggör möjligheterna att integrera vår bränslecell och vårt bränsle i all konsumentelektronik som drivs på ett batteri. På det här sättet får användarna det bästa som både batterier och bränsleceller kan erbjuda, utan kompromisser, säger Björn Westerholm, vd för myFC.

De integrerade telefonerna, batteriladdarna och mobilskalen på bild i detta pressmeddelande drivs alltså av myFCs laddningskort baserat på vanligt vatten och salt. Det behövs varken, kablar, externa laddare eller tillgång till ett eluttag för att få ström till telefonen. Det enda man behöver är ett JAQ laddningskort från myFC.

Affärsmodellen kommer företrädesvis att baseras på licensiering av myFCs bränslecellsteknik.

För ytterligare information, se gårdagens pressmeddelande: http://bit.ly/2gxRuos

För frågor, vänligen kontakta:
Björn Westerholm, VD
bjorn.westerholm@myfc.se

Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 november 2016 kl. 07:55 CET.

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar och är världsledande inom microbränsleceller. Företagets första vätgasdrivna produkt, myFC PowerTrekk, är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. myFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com