MyFC genomför första leveransen av bränslecellsladdaren JAQ till Kina

MyFC har fullföljt den första delen av det tvååriga avtalet med Telling Communication. 1000 enheter av bränslecellsladdaren JAQ har nu levererats till den kinesiska mobildistributören, i enlighet med den tidigare kommunicerade tidplanen.

Försäljnings- och distributionsavtalet mellan myFC och Telling är som tidigare meddelats uppdelat i tre steg. Nästa steg, en volymförsäljning av JAQ, bedöms påbörjas under senare delen av 2017.

Detaljerna i försäljnings- och distributionsavtalet med Telling kommunicerades i ett pressmeddelande daterat den 1 december 2016.

Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 mars 2017 kl. 07:55 CET.

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar och är världsledande inom mikrobränsleceller. Företagets första vätgasdrivna produkt, myFC PowerTrekk, är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. myFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com