MyFC Holding (publ) delårsrapport januari – juni 2018

Kvartalet april – juni 2018

• Nettoomsättningen uppgick till 0 Kkr (21)
  • Rörelseresultatet uppgick till -21,6 Mkr (-10)
  • Resultat per aktie uppgick till -0,59 kr (-0,37)

Väsentliga händelser april – juni 2018

• MyFC genomför övertecknad företrädesemission om 97 miljoner SEK för offensiva satsningar inom bränslecellsintegration
  • Jörgen Lantto väljs till ny ordförande och Per Svantesson till ny styrelseledamot för myFC
  • MyFC presenterar förändrad strategi som resultat av strategisk översyn
  • MyFC får order på 500 JAQ Hybrid från japanska Lightec

• MyFC kör elbil med vatten i tanken under Almedalsveckan

Kommentar från vd Björn Westerholm:
”Jag är glad över att vi har fått en order på JAQ hybrid från Lightec i Japan. När det gäller vår räckviddsförlängare LAMINA REX är jag mycket nöjd och stolt över att vi har lyckats komma i mål enligt plan med en fungerande prototyp i en kommersiell bil. MyFC LAMINA REX tankar vatten, salt och reaktionskomponenter och laddar elbilen till noll gram koldioxid per kilometer från avgasröret. Det som gör vår lösning unik och som genererar ett stort intresse från fordonsindustrin är att vår lösning genererar den vätgas som vår bränslecell sedan använder ombord i bilen. Vår lösning förutsätter alltså inte distribution av vätgas till tankstationerna. I Sverige finns idag fyra platser där man kan tanka bilen med vätgas, vilket belyser utmaningarna med distribution av vätgas, och därmed det ytterligare användarvärdet och potentialen i vår lösning. Jag är efter våra analyser och tester imponerad över resultaten så här långt.”

Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juli 2018 kl. 08:00 CET.

MyFC är ett svenskt innovationsföretag, världsledande inom mikrobränsleceller, som utvecklar gröna energilösningar och marknadsför de underliggande tekniska komponenterna och fördelarna med företagets patenterade teknik till smartphonevärlden, powerbanktillverkare och tillverkare (OEM) i fordonsindustrin. myFC lanserade under 2017 produktplattformen JAQ Hybrid, där bränslecell och batteri samexisterar. JAQ Hybrid är företagets tredje vätgasdrivna produkt efter JAQ och PowerTrekk. MyFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. MyFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Avanza Bank. För mer information, besök
www.myfcpower.com.