myFC Holding (publ) Delårsrapport januari - mars 2015

myFC rapporterar fortsatta framsteg i första kvartalet.

Väsentliga händelser januari - mars:

• myFCs nya bränslecellsladdare JAQ premiärvisades på Mobile World Congress i Barcelona.

• Försäljningsvatal tecknades med teleoperatören 3 Sverige.

• myFC blev vald till Årets Teknikleverantör vid Telekomgalan i Stockholm.

myFC Holding (MYFC), tillverkaren av den svenska bränslecellsdrivna mobilladdaren myFC PowerTrekk, har i dag släppt sin rapport för första kvartalet 2015.

myFC rapporterar fortsatta tekniska framsteg. Under kvartalet introducerades den nya laddaren JAQ som ger signifikant högre prestanda till ett avsevärt lägre pris än föregångaren. Den nya modellen kan förutom smarta mobiler självklart också ladda surflattor och andra mer energikrävande enheter. Utöver ovan förbättrade faktorer har JAQ dessutom en mycket mer attraktiv formfaktor för att attrahera en större målgrupp.

”Just nu jobbar vi hårt med vidareutveckling och förfining av bränslecellstekniken och förbereder för massproduktion. Parallellt med det arbetar vi med försäljningskanalerna. Vi har identifierat teleoperatörerna som vår primära försäljningskanal och ett första återförsäljaravtal ingicks med operatören 3 Sverige i mars i år. Nu arbetar vi vidare med att teckna fler liknande avtal med andra operatörer i fler länder.

Det första kvartalets stora händelse var primärvisningen av vår nya produkt JAQ på Mobilmässan i Barcelona i början av mars. Produkten fick ett helt fantastiskt genomslag, både i media och hos branschkollegor! Intresset blev mycket större än vad vi någonsin kunnat hoppas på! Vilket gav oss ordentligt med råg i ryggen och bekräftelse på att det vi gör är rätt.” skriver VD Björn Westerholm i rapporten.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta
Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se
Telefon:+46 (0) 706 56 20 07